Jak správně vybrat záchranný raketový systém
Světové statistiky z vyšetřování nehod malých letadel jasně konstatují že 80 % všech tragických nehod se stavá v okolí letiště ve výškách méně než 150m a v malých rychlostech,blízkým padovým.Nejvíce po startu a při přiblížení a to až do finále.
Proto při nákupu záchranného raketového systému trvej na svém prodejci:
- Na předvedení zkoušky padáku při pádové rychlosti tvého letadla a za jak dlouho se padák otevře.
- Nebo na pozemní zkoušce v rychlosti 45 nebo 60 km/h nebo jiné,ale vždy musíš vidět,kde je umístěn slider- zdrhovadlo padáku (jeho výchozí pozice je na šňůrách nahoře u padáku)!
- Nebo na shozové zkoušce z jeřábu,balonu,letounu nebo vrtulníku - vždy musíš vidět VIDEO kde je umístěn slider.
- Vždy si změř čas za jak dlouho se padák otevře potom otevři naše stránky - pod "záchrana při vývrtce "a spočíej si podle uvedeného příkladu jak ti bude padák vyhovovat.
DULV tests
Z těchto zdánlivých maličkostí se odvíjí Tvá reálná šance na tvoji záchranu v malé výšce a málé rychlosti a v okamžiku,kdy nečekaně ztratíš kontrolu nad Tvým strojem.
Poznámka:
Bohužel ne každý výrobce záchranného padákového systému má toto k disposici,zveřejňuje všechny potřebné údaje a poctivě provádí nařízené testy .
GALAXY GRS
Vstupní data:
hmotnost letounu MTOW= 472,5 kg , rychlost:VNE =251km/h
a) změřený čas otevření při 45 km/h ... 3,85 sec
b) opadání 6,6m/sec.
Minimální výška záchrany:
Kde:
g (tíhové zrychlení) [g = 9.81 m/s2]
t ( změřený čas otevření ) [s]
vOP (opadání plně rozvinutého vrchlíku)[m/s]
Při použití systému v obrácené konfiguraci (letoun je v pozici na zádech) se k vypočtené výšce připočítává +20m.
Minimální výška záchrany je tedy cca: 49,5 + 20 = 69,5m (nad zemí)
Závěr:
Tento systém lze použít pro rychlost v = 251km/h a MTOW = 472,5 kg nebo rychlost v = 260 km/h a MTOW = 450 kg.