FAQ
1. Kolikrát lze systém opakovaně použít?
- Systémy GBS 10 jsou navrženy a ozkoušeny na cca 7 aktivací, podmínkou je pochopitelně použití v souladu s manuálem a korektní instalace (především nedeformování kontejneru)
2. Co dělat v případě zničení kontejneru?
- Kontejner je brán jako primární komponenta systému obsahující sériové číslo a jeho zničení je koncem životnosti celého systému, náhradní kontejner neprodáváme a je zapotřebí koupit nový systém
3. Co se musí koupit jako náhradní díly pro odpal (kupříkladu testovací)
- Po každém úspěšném odpalu je zapotřebí vyměnit pyroaktuátor (ten vyvine plyn expanzí vytlačující píst), ostatní komponenty jsou použitelné opakovaně, pokud nedojde k jejich ztrátě. Zejména píst a víčko se při aktivaci ve vyšší výšce či použití v složitém terénu snadno ztratí
- Při korektní instalaci systému by žádná další komponenta neměla být poškozena aktivací, může dojít k poškození padáku při jeho kontaktu s terénem (zemí, vegetací, budovami…), případně může dojít k jeho propálení při špatné instalaci padáku do kontejneru, náhradní padák prodáváme.
- Pro účely ladění a testování doporučujeme zakoupení Training pyro viz část 16)
4. Pyroaktuátor
- Pyroaktuátor slouží pro vývin plynu, který vytlačí píst s padákem mimo kontejner a umožní tak nasazení Padákového Záchranného Systému
- Systémy různé velikosti používají různá pyra, věnujte tomu prosím pozornost při objednávání pro dříve zakoupené systémy a pro instalaci v případě, že máte více typů systému
- Použití nevhodného pyra může vést k poškození systému či jeho nefunkčnosti
5. Galaxy GBS 10 je záchranný prostředek, ne prostředek pro přistání
- Systémy GBS 10 jsou navrženy a testovány jako Padákový Záchranný Systém, nikoliv systém pro přistávání či distribuci cargo.
6. Co je zahrnuto v ceně systému GBS 10
- Tak jak je systém uveden v ceníku na webu obsahuje: kontejner, pyroaktuátor v transportní kapsli, píst, padák, víčko kontejneru a elektroniku BASIC a zkratovací pin s vlaječkou
- Za příplatek je možno upgradovat elektroniku na vyšší verze
- Je možno přikoupit standardně následující příslušenství a náhradní díly: set závěsných popruhů, víčko, píst, engine cutter, training pyro, emergency buzzer
7. Princip elektroniky BASIC
- Pomocí PWM signálu provede aktivaci pyra a tedy celého systému, při startu systému provede kontrolu správného zapojení pyra a jeho přítomnost v systému obecně, umožňuje připojení engine cutter, emergency buzzer a laděni s pomocí training pyro
8. Elektronika PRO
- Přidává navíc komunikaci pomocí CANBUS protokolu
9. Jak na A2 kontroler
- Využít elektroniku DJI2GBS, kterou je možno přímo spojit s kontrolerem A2
10. Jak na A3 kontroler
- Využít jednotku A3Connect, kterou je v aktuálním firmware možno přímo spojit s kontrolerem A3
11. Jak na M300 kontroler
- Použít elektroniku Pro a
- The M300 OSDK-port is able to deliver 24V 4A to getting power. Either by using the OSDK-expansion module or making a custom connector.
- https://store.dji.com/se/product/matrice-300-rtk-osdk-expansion-module
- Pinout described here: https://developer.dji.com/onboard-sdk/documentation/quickstart/device-connection.html
12. Jak na M600 kontroler
- Použít A3 connect controler a engine cutter
- Lze přímo propojit
13. Jak na PixHawk kontroler
- Postačuje jednotka BASIC a aktivace PWM signálem z kontroleru
14. Jak na další kontrolery
- Je zapotřebí zjistit z dokumentace kontroleru, zda umožňuje aktivaci Padákového Záchranného Systému signálem PWM (BASIC) nebo CANBUS (PRO) a podle toho objednat správnou elektroniku
15. Engine cutter
- jednotka, kterou připojíte k elektronice BASIC, PRO i dalším a která v momentě aktivace systému zastaví připojené motory tak, aby nedošlo k zachycení padáku rotorem
16. Training pyro
- Simulátor pyra, který signalizuje odpal pomocí LED, užitečné zejména pro vývoj a ladění
17. Emergency buzzer
- komponenta vydávající přerušovaný zvuk o hlasitosti 107 dB od chvíle aktivace systému a tím jednak varuje případné osoby v oblasti dopadu UAV a dále umožňuje snadno UAV na zemi najít
18. Jak na transport
- Pyro samotné je klasifikováno jako ADR 1.4S
- Pro snadný transport jsme vyvinuli transportní kapsuli, která zadrží bezpečně případnou energii a po vložení pyra do této kapsule je deklasifikováno a bráno jako bezpečná záležitost
- Je ale zapotřebí vyjmout pyro před transportem ze systému a vložit do transportní kapsle
- Deklasifikace je součástí vašeho manuálu
19. Skládání padáku
- Doporučujme zhlédnutí videa: http://www.galaxysky.cz/data/video/gbs10_parachute_folding.webm
20. Jak spočítat opadání a dopadovou energii
- Prosím použijte lin na náš web, kde po zadání váhy do formuláře v polovině stránky dojde k spočtení informativního opadání a dopadové energie pro různé systémy GBS 10: https://www.galaxysky.cz/multicopters-s71-en
21. Jak zmenšit opadání a dopadovou energii
- Použitím většího padáku (systému) dosáhnete menší opadání a dopadové energie, ale za cenu větší váhy systému a vyšších nákladů.
- Systémy je možno i na UAV kombinovat, ale s omezením ne dvou systémů, tedy 1, 3, 4, 5…
22. Fakturace
- Pro fakturaci na právnickou osobu potřebujeme fakturační údaj včetně VAT čísla pro EU firmy
- Fakturace pak proběhne bez DPH, mimo EU s proclením
- Fakturace na fyzickou osobu v EU je vždy zatížena 21% sazbou DPH
- Fakturace na fyzickou osobu mimo EU je bez daně, ale s proclením (DPH a clo zaplatí zákazník ve své zemi)
- Dodací podmínky jsou EXW, žádné clo ani doprava ani balné není zahrnuto v ceně
23. Kdy bude systém odeslán ke mně?
- Posíláme po zaplacení a připsání částky z faktury na náš účet
- Ověřte prosím důkladně, že částku posíláte v měně faktury (EUR) a ne jiné měně
- Ověřte prosím u své banky, že při transakci dojde k připsání celé fakturované částky na náš účet a že tato částka nebude ponížena o žádné transakční poplatky
- V případě, že na náš účet dorazí nižší nežli fakturovaná částka, objednávka bude odeslána až po obdržení zbývající částky
- Platba je možná pouze bankovním převodem
- Platba kreditní kartou, PayPal ani BTC není v tuto chvíli podporována a akceptována
24. Jak dlouho ke mně zásilka půjde
- EU standardně 3-4 dny (ostrovy 4-5 dní)
- Svět většinou do 5 pracovních dnů
25. IP ochrana jednotek
- Jednotky BASIC, PRO, DJI2GBS a A3Connect nemají žádnou speciální ochranu
- Jednotka TOUGH 2 je upečena pro profesionální využit a má ochranu IP65
26. Certifikace ASTM 3322
- Certifikace není pro záchranný systém, ale na malé UAV
- Záchranný systém je jeden z prvků záchrany
- Důležitá je spolupráce s výrobcem záchranného systému
- Ale vlastní záchranný systém certifikovat podle této normy nelze
- Spolupráce včetně finančních aspektů je otázkou dohody mezi výrobcem UAV a výrobcem záchranného systému
27. Instalace systému
- Je podrobně popsána v manuálu
- Určitě není možno instalovat systém kupříkladu víkem dolů
- Je důležité neinstalovat systém stahovacími páskami, dojde k deformaci kontejneru a jeho nefunkčnosti či roztržení
28. Životnost pyra
- Životnost pyra obecně je velmi vysoká, minimálně 15 let
- Pyro je kvalifikovaný podle automotive specifikací a testovacích programů (např. AKL-LV16, USCAR-28 atd) garantujeme 5 let nebo 100 letových hodin
29. Použití více jednotek najednou
- Teoreticky lze použít více jednotek najednou v případě potřeby menšího opadání
- Nelze použít dvě jednotky (systém je nestabilní a rotuje), není problém s třemi, čtyřmi a více jednotkami
- Systém GBS 10M lze použít i ve dvou na UAV (protože obsahuje tři padáky, jde nikoliv o dva, ale o šest padáků najednou)
- Pochopitelně cenou za nižší opadání je vyšší váha i cena záchranného systému
30. Celo-červený a bílo-červený kontejner.
- Koncem roku 2020 došlo ke změně designu GBS 10/350 tak, aby používal stejný píst jako GBS 10/150, od této změny všechny systémy mají písty stejné a zaměnitelné.
- Abychom písty vizuálně odlišili (starý a nový design) a nedošlo k záměně, stará 10/350 je bílá s červeným spodkem a má bílý promáčknutý píst, nová 10/350 je celá červená a píst je také červený s plochým dnem (stejný jako v GBS 10/150, kde k žádné změně nedošlo)
- Více informací: https://www.galaxysky.cz/galaxy-gbs-10-design-change-2020-s122-en (pouze anglicky)
31. Funguje elektronika autonomně
- NE, elektroniky GBS a Tough 2 vždy využívají signál z nadřízeného controleru nebo ručního odpalu
- Elektronika neobsahuje vlastní baterii a je závislá na napájení vnějším zdrojem s parametry dle manuálu
32. Typy UAV a záchranný systém GBS 10
- Systém GBS 10 je primárně navržen pro multi rotorové VTOL
- V případě pevných křídel může být použití GBS 10 problémové a je potřeba posoudit tvar UAV, umístění propeleru a záchranného systému
- V případě špatné volby může dojít k zamotání padáku do propeleru nebo křídla
- V případě UAV helikoptér lze GBS 10 použít pouze v případě zaslání 3d obrazu UAV a posouzení funkčnosti záchranného systému a jeho umístění
33. Má jednotka nějaký použitelný výstupní signál, který se aktivuje v momentě odpalu a lze použít například pro automatické vysunutí podvozku?
- na konektoru AUXILIARY CONNECTOR máme signál EMERGENCY BUZZER (manuál strana 4)
- Ten funguje tak, že když dojde k požadavku na aktivaci pyropatrony a přechází se do stavu LAUNCHING MODE (strana 6) (tj. pyropatrony jsou připraveny k odpalu a přišel odpalovací signál), tak se tento výstup aktivuje na dobu 10 sekund. Poté dojde k jeho deaktivaci. Když je padák odpálený, je možné jej opět aktivovat přes vstup RC1 (funkce search-and-rescue)
- Ten signál neříká, jestli byl padák odpálen, pouze že je v tom režimu odpalování a zkouší to
- Optimálně doporučujeme použít CAN bus (jednotka PRO a TOUCH 2), kde jsou všechny informace, včetně toho, zda došlo k odpálení padáku, nebo která pyro selhalo
- Upozorňujeme, že po 10sec dojde k deaktivaci signálu EMERGENCY BUZZER, tedy je potřeba zajistit, aby se natrvalo odpojily motory