Čtyřsedadlová letadla a protivývrtkový padák
Padáková jednotka GRS 6/1200 SDS a GRS 6/1400 SDS
byla od počátku vyvíjena pro supermoderní čtyřmístný letoun.
Jelikož firma Pipistrel a společnost Galaxy GRS jsou partneři jak ve společném obchodě tak i ve vývoji, daří se velice dobře řešit přicházející problémy, které doprovázejí každý nový výrobek a vývoj něčeho nového a nevyzkoušeného. Naše společnost vyvinula veliké úsilí ve zkoužkách a vývoji směřované k tomu, aby probíhající testy letounu Panthera byly zajištěny v co možná největším spektru a na úrovni současného dosaženého vývoje v záchanných ballistických padákových systémech.
Záchranný padákový systém GRS 6/1200 SDS
je navržen na maximální rychlost 330 Km/h. CAS - /kalibrovaná letová rychlost pro otevření/ a splňuje podle předpisu ASTM F2316-12 při těchto hodnotách koeficient bezpečnosti 1,5. Tato dovolená rychlost otevření pokrývá z velké části cestovní rychlost letounu. Padák je opatřen 160 sloty a při dané hmotnosti je opadání pouhých 4,65 m/sec. ve výšce AMSL 1500 při hmotnosti 1200 kg. Použité sloty zvětšují účinnost plochy padáku až o 15 %.
Záchranný padákový systém GRS 6/1400 SDS
dovoluje záchranu do rychlosti 325 Km/h CAS při hmotnosti 1315 Kg pro letadlo Panthera - a je opatřen 224 sloty. Při těchto hodnotách nemusí Panthera použít specialní tlumící materiál do sedadel kokpitu. Podle amerického předpisu ASTM F2316-12 splňuje koeficient bezpečnosti až do těchto parametrů. Opadání tohoto padáku je uvěřitelných 4,8 m/sec. pro výšku dopadu v 1500 m AMSL.
Protivývrtkový padák
pro Pantheru byl vyvíjen s ohleden na maximální stablitu a účinost pro vybírání možné ploché vývrtky i když celková konfigurace ocasních ploch Panthery tuto vlastnost zcela vylučuje. Ve Výzkumném leteckém ústavu Praha-Letňany, byly v aerodynamickém tunelu postupně ofoukávány různé typy padáků a pro maximální stabilitu a velkou hodnotu CX byl vybrám 5-tý prototyp. Protivývrtkový padák je opatřen raketou a tím je zaručena v případě nutnosti jeho okamžitá připravenost pro vybrání nebezpečných letových režimů.
Jak je vidět z probíhajících testů, skvělá Panthera nebude pravděpodobně, jak jsme předpokládali předem, vůbec tento padák potřebovat!