Jak správně vybrat záchranný raketový systém

Světové statistiky z vyšetřování nehod malých letadel jasně konstatují že 80 % všech tragických nehod se stavá v okolí letiště ve výškách méně než 150m a v malých rychlostech,blízkým padovým.Nejvíce po startu a při přiblížení a to až do finále.

Proto při nákupu záchranného raketového systému trvej na svém prodejci:

  1. Na předvedení zkoušky padáku při pádové rychlosti tvého letadla a za jak dlouho se padák otevře.
  2. Nebo na pozemní zkoušce v rychlosti 45 nebo 60 km/h nebo jiné,ale vždy musíš vidět,kde je umístěn slider- zdrhovadlo padáku (jeho výchozí pozice je na šňůrách nahoře u padáku)!
  3. Nebo na shozové zkoušce z jeřábu,balonu,letounu nebo vrtulníku - vždy musíš vidět VIDEO kde je umístěn slider.
  4. Vždy si změř čas za jak dlouho se padák otevře potom otevři naše stránky - pod "záchrana při vývrtce "a spočíej si podle uvedeného příkladu jak ti bude padák vyhovovat.

DULV tests
Deutschland DULV tests

Z těchto zdánlivých maličkostí se odvíjí Tvá reálná šance na tvoji záchranu v malé výšce a málé rychlosti a v okamžiku,kdy nečekaně ztratíš kontrolu nad Tvým strojem.

Poznámka:

Bohužel ne každý výrobce záchranného padákového systému má toto k disposici,zveřejňuje všechny potřebné údaje a poctivě provádí nařízené testy .

GALAXY GRS


Uložit video

Vstupní data:
hmotnost letounu MTOW= 472,5 kg , rychlost:VNE =251km/h
a) změřený čas otevření při 45 km/h ... 3,85 sec
b) opadání 6,6m/sec.

Minimální výška záchrany:
vzorec

Kde:
g (tíhové zrychlení) [g = 9.81 m/s2]
t ( změřený čas otevření ) [s]
vOP (opadání plně rozvinutého vrchlíku)[m/s]

vzorec

Při použití systému v obrácené konfiguraci (letoun je v pozici na zádech) se k vypočtené výšce připočítává +20m.
Minimální výška záchrany je tedy cca: 49,5 + 20 = 69,5m (nad zemí)

Závěr:
Tento systém lze použít pro rychlost v = 251km/h a MTOW = 472,5 kg nebo rychlost v = 260 km/h a MTOW = 450 kg.

Galaxy high technology DULV test

Jiný výrobce: DULV test

Another producer DULV test

Realita: GRS: 3,85s | Jiný výrobce: 8,25s

Another producer DULV reality test detail

Jiný známý výrobce - výpočet

Vstupní data:
a) změřený čas otevření při 45 km/h …. 8,25 s.
b) opadání 6,0 m/s.

Minimální výška záchrany:
vzorec

Při použití systému v obrácené konfiguraci (letoun je v pozici na zádech) se k vypočtené výšce připočítává +20 m.
Minimální výška záchrany je tedy cca: 178,7 + 20 = 188,7 = cca 200 m (nad zemí) !

To je 4,5x více než připouští předpis LAA ČR i DULV !

  • GALAXY HOLDING s.r.o.
    Třída 1. máje 24a
    460 01 Liberec 3
    Czech Republic

  • Monday - Friday: 8:00-15:00
    IČ: 227 74 025
    DIČ: CZ22774025
    tel./fax: ++420 48 510 44 92
    mobil: ++420 777 55 00 91

  • CEO, design: milan@galaxysky.cz
    Design: design@galaxysky.cz
    Marketing: production@galaxysky.cz
    Accounting Office: uctarna@galaxysky.cz

  • Instruction for fireman and rescuers