Gyro & Helicopters

Excelentní možnost záchrany pro virníky a vrtulníky v jakémkoli režimu letu.

Nový patentovaný systém Galaxy GRS umožní záchranu již ve výšce 60 m nad zemí při rychlosti 60Km/h a vyšší a stol režimu v nulové dopředné rychlosti již od výšky 110 m nad zemí.

Systém spolehlivě pracuje pro všechny vyráběné záchranné padákové ballistické systémy Galaxy GRS řady 3, 4, 5 a 6 až do rychlosti 270 Km/H a hmotnosti do 750 Kg.

Firma na novém záchranném prostředku pro vírníky a vrtulníky intenzivně pracovala od poloviny roku 2011, kdy navázala na původní projekt dvoustupňového systému, který byl úspěšně dokončen a připraven na zkoušky v roce 2000 s texaskou firmou Composite.

Tříletý vývoj byl úspěšně zakončen testem na letišti v Milovicích ve spolupráci s vírníkovou firmou Rosti Bauera a jeho spolupracovníků,kteří připravili testovací podvozek a celý komponent s originální rotorovou hlavou a pomocným startovacím motorkem pro roztočení rotoru a dosažení optimálních 280 ot/min. tak, aby zkouška věrně modelovala skutečný let.

Číslo užitného vzoru: 25106 - Úřad průmyslového vlastnictví 18.3.2013 Praha
Číslo užitného vzoru: 25218 - Úřad prúmyslového vlastnictví 11.4.2013 Praha

#
#

Padákový kontejner 19 spolu s raketovým motorem 12 jsou prostřednictvím spojovací karabiny 15 spojeny s pevnostním lanem 8, které je dále snímatelně ukotveno pomocí závěsné smyčky 14 na kapotáži virníku 1 v prostoru pod rotorem 2 virníku 1. Závěsná smyčka 14 obepíná konzoli 4 rotoru 2 virníku 1. Pevnostní lano 8 se závěsnou smyčkou 14 je snímatelně ukotveno na kapotáži virníku 1 pomocí plastových odnímatelných spojek 13. Lépe je závěsná smyčka 14 na pevnostním laně 8 včetně plastových odnímatelných spojek 13. Mezi spojovací karabinu 15 a závěsnou smyčku 14 je do pevnostního lana 8 vložena volnoběžka 6 umožňující rotační pohyb pevnostního lana 8 okolo středové osy.

Po výmětu nosného raketového motoru 12 z raketnice 5 je současně z nosného kontejneru 20 vytažen padákový kontejner 19 obsahující záchranný padák 11 napojený na raketový motor 12. Prostřednictvím spojovací karabiny 15 je nosný raketový motor 12 společně s padákovým kontejnerem 19 pevně spojen s pevnostním lanem 8, které přechází v hlavní padákový popruh 9 podle obr. 3. Raketový motor 12 pohybující se ve směru čtvrté šipky 26 rozbalí záchranný padák 11, který se pohybuje vzhůru ve směru pátých šipek 27 a to vzhledem k dolů padajícímu virníku 1 podle naznačené sedmé šipky 29. V této popsané záchranné fázi dochází rovněž k napnutí pevnostního lana 8 a k současnému odtržení závěsné smyčky 14 z kapotáže virníku 1 a posune se nahoru k rotoru 2 virníku 1 ve směru šesté šipky 28. Otáčející se rotor 2 virníku 1 nabírá pevnostní lano 8, které se protáčí okolo své středové osy v důsledku vložené volnoběžky 6 mezi pevnostní lano 8. Takto je zabráněno namotání lana 8 do rotoru 2 virníku 1 a rovněž zabráněno ohrožení správné funkce záchranného padáku 11.

Test proběhl v tychlosti 65 KM/H., proto,aby byla ověřena schopnost záchranného systému GRS 5/450 OUT splnit parametry, které zaručují jeho plné otevření tohoto při rychlosti 60 KM/H v horizontu a v 60 m výšce nad terénem. Záchraná jednotka byla instalována pro tento test v úhlu 45 stupňů na podélnou osu jízdy a 20 stupňů nahoru. Tato konfigurace zaručila, že padák jednotky GRS 5/472 OUT byl vytažen tak, aby se vrchlík stačil naplnit do plného otevření nad roztočeným rotorem a nespadl před tím než sjede slider během plnění cca 3 sec., kdy se padákový vrchlík plně rozvine.

1. Raketa vytahuje padák zalisovaný v tuhém textilním kontajneru mimo disk rotoru. Výstřel lze směrovat kterýmkoli směrem mimo disk rotoru.
2. Po natažení všech spojovacích částí, šňůry padáku, jeho popruh a popruh spojující padák s rotorovou hlavou, silou 200 kg, se dotáhne smyčka na rotorové hlavě.
3. Obal kontajneru se stáhne - vše v čase 0,7s 20m od virníku. V tomto čase se již padák otevírá NAD rotorem. Dochází k naplnění padáku a sjetí slideru. Celkový čas 3,9 sekund.

V reálné montáži na vírník lze systém instalovat v rozmezí 45 -90 stupňů na podélnou osu letu a v rozmezí nula až 20 stupňů nahoru od roviny letu.Vždy bude ZS plně účinný.V reálném použití vždy stroj padá rychleji k zemi než vystřelený padák v rovině a proto popruh vždy bezpečně proletí rotorovými listy, které ho nepoškodí, neboť úhel jejich setkání je téměř 175 stupňů po celé délce popruhu a listu rotoru.

Vysoká účinnost záchrany spočívá v samotném navrženém záchranném systému Galaxy GRS, jehož předností je rychlé vytažení padáku v pevném textilním zalisovaném tuhém válci nebo boxu taženého raketovým motorem s kinetickou energií soustavy 1,4 tuny. To zajišťuje jeho bezpečné otevření ve zlomku sekundy z malého obalu ve vzdálenosti cca 20 m od stroje a padákový vrchlík se začne okamžitě naplňovat.

Přečtěte si zajímavý článek o virnících Vírníky bez pozlátka. Autorem článku je Ing. Petr Dobiáš z Rotorklubu Brno.

gyro_hel_1.jpg gyro_hel_2.jpg

Charakteristika - 5/472

x= Rychlost letounu VNE - km/h
y= Dynamický otvírací ráz -síla kN

křivka 1 110 140 160 190 rychlost km/h
18,7 21,0 22,7 25,5 síla kN
křivka 2 110 160 190 251 rychlost km/h
16,2 19,5 20,0 24,9 síla kN
křivka 3 110 170 200 260 rychlost km/h
15,5 17,0 19,9 22,5 síla kN

křivka 1 - 535 kg MTOW
křivka 2 - 473 kg MTOW
křivka 3 - 450 kg MTOW

Charakteristika 5/560

x= Rychlost letounu VNE - km/h
y= Dynamický otvírací ráz -síla kN

křivka 1 100 170 220 250 rychlost km/h
22,3 23,5 24,5 26,0 síla kN

křivka 1 - 560 kg Max.

Vlastní montáž a přímé objednání pro Českou Republiku provádí firma BAUER AVION

Videa z testů

GRS 5/472 pro helikoptéry a Gyro - rychlost 65 km/h
Uložit video

Detail střelby GRS 5/472 Gyro
Uložit video

Gyro and Helicopter Speed 65 Km/H
Uložit video

Virník GRS 5/472,5 OUT - střelba GRS
Uložit video

GRS 5/450; GRS 5/472,5 - DULV - Nr R21/01-1, R21/01-11
Uložit video

GRS 5/525; GRS 5/560 - LAA ČR
Uložit video

MAGNI M24

GRS INSTALAČNÍ MANUÁL - STÁHNOUT

#

MOSQUITO

GRS INSTALAČNÍ MANUÁL - STÁHNOUT

#
#
#
#
#
#

MOSQUITO s plováky

GRS INSTALAČNÍ MANUÁL - STÁHNOUT

#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#

CH-7 KOMPRESS

GRS INSTALAČNÍ MANUÁL - STÁHNOUT

#
#
#
#

AUTOGYRO

GRS INSTALAČNÍ MANUÁL - STÁHNOUT

#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#

Gyro v Maďarsku ve škole Attily Filipovit

#
#
#
#
#
#

Montážní sestavy

#
#
#
#
#
#
#
#
#
#

Montážní sestavy 2

#
#
#
#
#
#
#
#
#

Montážní sestavy 3

#
#
#
#
#
#
#
#
#
  • GALAXY HOLDING s.r.o.
    Třída 1. máje 24a
    460 01 Liberec 3
    Czech Republic

  • Monday - Friday: 8:00-15:00
    IČ: 227 74 025
    DIČ: CZ22774025
    tel./fax: ++420 48 510 44 92
    mobil: ++420 777 55 00 91

  • CEO, design: milan@galaxysky.cz
    Design: design@galaxysky.cz
    Marketing: production@galaxysky.cz
    Accounting Office: uctarna@galaxysky.cz

  • Instruction for fireman and rescuers