Čtyřsedadlová letadla a protivývrtkový padák

Padáková jednotka GRS 6/1200 SDS a GRS 6/1400 SDS

byla od počátku vyvíjena pro supermoderní čtyřmístný letoun.

Jelikož firma Pipistrel a společnost Galaxy GRS jsou partneři jak ve společném obchodě tak i ve vývoji, daří se velice dobře řešit přicházející problémy, které doprovázejí každý nový výrobek a vývoj něčeho nového a nevyzkoušeného. Naše společnost vyvinula veliké úsilí ve zkoužkách a vývoji směřované k tomu, aby probíhající testy letounu Panthera byly zajištěny v co možná největším spektru a na úrovni současného dosaženého vývoje v záchanných ballistických padákových systémech.

#
#
#
#


Záchranný padákový systém GRS 6/1200 SDS

je navržen na maximální rychlost 330 Km/h. CAS - /kalibrovaná letová rychlost pro otevření/ a splňuje podle předpisu ASTM F2316-12 při těchto hodnotách koeficient bezpečnosti 1,5. Tato dovolená rychlost otevření pokrývá z velké části cestovní rychlost letounu. Padák je opatřen 160 sloty a při dané hmotnosti je opadání pouhých 4,65 m/sec. ve výšce AMSL 1500 při hmotnosti 1200 kg. Použité sloty zvětšují účinnost plochy padáku až o 15 %.


#
#
#

Záchranný padákový systém GRS 6/1400 SDS

dovoluje záchranu do rychlosti 325 Km/h CAS při hmotnosti 1315 Kg pro letadlo Panthera - a je opatřen 224 sloty. Při těchto hodnotách nemusí Panthera použít specialní tlumící materiál do sedadel kokpitu. Podle amerického předpisu ASTM F2316-12 splňuje koeficient bezpečnosti až do těchto parametrů. Opadání tohoto padáku je uvěřitelných 4,8 m/sec. pro výšku dopadu v 1500 m AMSL.

Protivývrtkový padák

pro Pantheru byl vyvíjen s ohleden na maximální stablitu a účinost pro vybírání možné ploché vývrtky i když celková konfigurace ocasních ploch Panthery tuto vlastnost zcela vylučuje. Ve Výzkumném leteckém ústavu Praha-Letňany, byly v aerodynamickém tunelu postupně ofoukávány různé typy padáků a pro maximální stabilitu a velkou hodnotu CX byl vybrám 5-tý prototyp. Protivývrtkový padák je opatřen raketou a tím je zaručena v případě nutnosti jeho okamžitá připravenost pro vybrání nebezpečných letových režimů.

Jak je vidět z probíhajících testů, skvělá Panthera nebude pravděpodobně, jak jsme předpokládali předem, vůbec tento padák potřebovat!


#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#


Test protivývrtkového padáku IBIS A-270
Stáhnout video
  • GALAXY HOLDING s.r.o.
    Třída 1. máje 24a
    460 01 Liberec 3
    Czech Republic

  • Monday - Friday: 8:00-15:00
    IČ: 227 74 025
    DIČ: CZ22774025
    tel./fax: ++420 48 510 44 92
    mobil: ++420 777 55 00 91

  • CEO, design: milan@galaxysky.cz
    Design: design@galaxysky.cz
    Marketing: production@galaxysky.cz
    Accounting Office: uctarna@galaxysky.cz

  • Instruction for fireman and rescuers